İletişim Hattı +90 (326) 413 1770 - 0289
Sayısal Takograf Kartı

Takograf cihazı, karayolu araçlarının hareketinin ve sürücülerinin belli çalışma sürelerinin detaylarını otomatik veya yarı otomatik olarak göstermek ve kaydetmek için karayoluyla taşımacılık yapan araçlara monte edilmesi tasarlanan kayıt cihazıdır. 

Takograf cihazı;

Araç kullanım sürelerini denetler.

Araç hızını denetler.

Kanunun belirttiği sınırlar içinde aracın kullanımını denetler.

Denetlediği kayıtları hafızasında tutar.

Hafızasındaki kayıtları grafik veya yazılı rapor olarak verir.

Mekanik ve elektromekanik takograf cihazları yerine, 1 Mayıs 2006 tarihinden itibaren AB'ye üye ülkelerde Avrupa Birliği'nin ilgili mevzuatı uyarınca karayolu taşımacılığında kullanılan yeni araçlarda sayısal takograf kullanılması zorunlu hale gelmiştir. 
Sayısal takograf uygulaması ile, profesyonel sürücülerin davranışlarına/faaliyetlerine ilişkin daha fazla ve güvenilir veri toplayarak, karayolu güvenliğinin artırılması amaçlanmaktadır. 

Sayısal takograf cihazı ile aşağıdaki bilgiler kaydedilmektedir. 

Aracın kat ettiği mesafe

Aracın hızı

Sürüş zamanı

Diğer çalışma veya hazır bulunma süreleri

Çalışma aralarını ve günlük dinlenme süreleri

Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM-AEK) "Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Araç Mürettebatının Çalışmasıyla ilgili Avrupa Anlaşması (AETR)" nın 13. maddesi uyarınca, Avrupa Birliği'ne üye olmayan fakat AETR'ye taraf olan, içerisinde Türkiye'nin de bulunduğu ülkelere uluslararası karayolu taşımacılığında, sayısal takograf uygulamasına geçilmesi konusunda bir geçiş süreci tanınmıştır.

 

Türkiye Sayısal Takograf Sistemi (STS)
T.C. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü, "Türkiye Ulusal Otoritesi (TR-A)" olarak Sayısal Takograf Sistemini ülkemizde zamanında uygulayarak, kurumlar arası koordinasyon ile teknik, idari ve organizasyonel tüm görevleri yerine getirmektedir.

T.C. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü, Ulusal Otoritenin yetkisi altına giren bazı teknik iş ve işlemleri yerine getirmek üzere Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ni (TOBB) "Türkiye Kart Verme Otoritesi (TR-CIA)", "Türkiye Sertifika Üretim Otoritesi (TR-CA)" ve "Türkiye Kart Kişiselleştirme Organizasyonu (TR-CP)" olarak yetkilendirmiştir. Bu yetki çerçevesinde, takograf kartlarına ilişkin başvuruların alınması, değerlendirilmesi, kartların sertifikalandırılması, kartların kişiselleştirilmesi ve sahiplerine dağıtılması süreçlerindeki iş ve işlemleri Bakanlığın denetimi altında TOBB gerçekleştirmektedir.

TOBB, TR-CA ve TR-CP görevlerini projenin başlangıç aşamasında yürütmek üzere, sistemin kurulumunu da gerçekleştiren TÜRKTRUST Bilgi İletişim ve Bilişim Güvenliği Hizmetleri A.Ş. ile sözleşme imzalamış ve TÜRKTRUST'ı ilgili konularda görevlendirmiştir.

Türkiye Ulusal Otoritesi olan T.C. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü tarafından oluşturulan Türkiye Sayısal Takograf Sistemi çerçevesinde, T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın yetkilendirdiği servislerce usulüne uygun olarak kalibre edilmiş sayısal takograf cihazları takılı, yeni tescil edilecek ve uluslararası taşımalarda kullanılacak yük ve yolcu araçları, TOBB tarafından verilecek "sayısal takograf sürücü kartları" bulundurarak AB üyesi ve/veya AETR'ye taraf ülkelere taşıma yapabileceklerdir. 31 Aralık 2010 tarihinden sonra sayısal takograf kartı bulundurmak zorunlu olup, sayısal takograf kartı olmadan araçlar taşıma yapamayacaklardır.

Sayısal takograf sistemi kapsamındaki sürücü kartı, servis kartı ve şirket kartını almak isteyen kişi veya kuruluşlar, TOBB'un http://staum.tobb.org.tr web adresinden ilan ettiği il merkezlerindeki TOBB'a bağlı Ticaret ve/veya Sanayi Odalarına doğrudan başvuru yaparak kartlarını temin edebilirler.

STAUM Hakkında

T.C. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) arasında imzalanan protokol uyarınca, uluslararası karayolu taşımacılığı yapan araçlardaki takograf cihazlarında kullanılan sürücü kartlarının ve ilgili diğer kartların (servis kartı, şirket kartı ve denetim kartı) Türkiye'de üretilmesi ve dağıtımından sorumlu olan kuruluş, TOBB bünyesinde kurulan STAUM - Sayısal Takograf Araştırma ve Uygulama Merkezi'dir. 

Karayoluyla taşımacılık yapan araçlarda kullanılan aracın hızı ve kat edilen mesafe gibi bilgileri otomatik olarak kaydeden takograf cihazlarının araçlara takılarak, araçların karayolunda seyri sırasında sürücülerin trafik güvenliğine ve sürüş hassasiyetine uyma zorunluluğunun yerine getirilmesini sağlamak amacıyla hazırlanan "Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Araçlarda Kullanılan Takograf Cihazları Hakkında Yönetmelik" 21.05.2010 tarihli ve 27587 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. 
Bu Yönetmelik ve 2010 yılında uygulamaya alınan Türkiye Sayısal Takograf Sistemi ile, yük taşımada kullanılan ve azami ağırlığı, römork veya yarı römork dahil 3,5 tonu geçen araçlar ile yolcu taşımada kullanılan ve sürücü dahil dokuz kişiden fazla taşımaya elverişli ticari araçların uluslararası taşımalarında (Yönetmelik Madde 2'de belirtilen durumlar hariç) sayısal takograf cihazı ve takograf kartı kullanımı zorunlu hale geldi. Ayrıca, taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren şirketler, T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yetkilendirilen servisler ve uluslararası taşıma yapan araçları denetleyecek yetkili ekipler tarafından da sayısal takograf kartı kullanılmaktadır. 
STAUM'da üretilen sayısal takograf kartları, taklit ve tahrif edilmeye karşı hassas burma desen ve çözgün iplik baskıya sahip bir zemin güvenlik tasarımına sahiptir. Avrupa Birliği (AB) Komisyonu tarafından yetkilendirilen ve İtalya'da yerleşik Ortak Araştırma Merkezi (JRC) ile T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan onay alınmak suretiyle kullanıma sunulmuş olan sayısal takograf kartları, veri kaydedebilir niteliklerde ve kırılmaya karşı dayanıklı polikarbonattan üretilmektedir.

Başvuru/Kayıt Merkezleri
Sayısal Takograf Sistemi kapsamında takograf kartı başvurusunda bulunulabilecek Ticaret ve Sanayi Odalarının iletişim bilgileri aşağıdadır. STAUM web sitesi üzerinden ön başvuru yapılmasının ardından, başvuru işlemleri ilgili odalar üzerinden tamamlanacaktır.

 

TAKOGRAF KARTLARI

SÜRÜCÜ TAKOGRAF KARTI
Belirli bir sürücüye verilen takograf kartıdır. Sürücü kartı sürücüyü tanıtır ve sürücü faaliyeti verisinin hafızaya alınmasına yarar.

1. Başvuru Koşulları 
Sürücü belgesi ve SRC(1-2-3-4-5) belgesi olan sürücüler başvurabilir. 

Belirli bir sürücüye verilen takograf kartıdır. Sürücü kartı sürücüyü tanıtır ve sürücü faaliyeti verisinin hafızaya alınmasına yarar. 
 

2. Ön Başvuru İşlemleri

Sürücü kartı almak isteyen sürücüler, internet bağlantısı olan bir bilgisayarı kullanarakhttp://staum.tobb.org.tr internet adresinden ön başvuru işlemlerini başvuru merkezine gitmeksizin bireysel olarak yapabilir ya da başvuru merkezlerinden yararlanarak ön başvuruda bulunabilirler. Bireysel olarak internet aracılığıyla ön başvuru yapacak sürücülerin, http://staum.tobb.org.tr internet adresinde "BAŞVURU" başlıklı alana girmeleri ve buradaki açıklamalar doğrultusunda talep edilen bilgileri sisteme girmeleri gerekir.

Ön başvuruda sürücü bilgileri (T.C kimlik numarası, cep telefonu, iletişim adresi, posta kodu, il, e-posta adresi, kartı teslim alabilecek 3.kişi, başvuru yapılan oda ve başvuru nedeni) ve sürücü belgesi bilgileri (belge no, verildiği il/ilçe, veriliş tarihi ve kart seri numarası) talep edilmektedir. Ön başvuru işleminin son adımında, sürücüye ödeme numarası verilir.

3. Ön Başvuru İşlemi Tamamlandıktan Sonra Yapılacak İşlemler ve Başvuru Belgeleri

3.1 Kart Ücretinin Yatırılması

T.C. Vakıflar Bankası'nın tüm şubelerinden ödeme yapılabilir. İnternet veya telefon bankacılığı aracılığıyla ödeme yapılabilmesi mümkün değildir.

Sürücülerin kart ücretini yatırırken banka görevlisine ödeme numaraları ile sürücü kartı başvurusunda bulunduklarını söylemeleri gerekmektedir.

Kart ücretini yatıran sürücülerin banka şubesinden ayrılmadan önce, kendilerine verilen banka dekontunu dikkatle incelemeleri, bilgilerinde yanlışlık yoksa bankadan ayrılmaları, yanlışlık varsa mutlaka hem dekont hem de sistem üzerinden hatayı düzelttirerek bankadan ayrılmaları gerekmektedir.

3.2 Başvurunun Yapılması ve Başvuru Belgeleri

Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra sürücüler, ön başvuru sırasında belirttikleri başvuru merkezine giderek başvuru işlemlerini gerçekleştirir.

Başvurunun tamamlanması için mutlaka ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezine gidilerek başvuru işleminin yapılması gerekmektedir; farklı başvuru merkezlerinden başvuru talebi kabul edilmeyecektir.

Başvuru, şahsen sürücü tarafından yapılmalıdır. Başvuru merkezi personeli tarafından sürücünün fotoğrafı ve bugünkü görünümü arasında karşılaştırma yapılacak ve sürücü kartı üzerinde yer alması için sürücünün imzası alınacaktır.

Sürücü kartı başvurusunu gerçekleştirmek için ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezine gidildiğinde aşağıdaki belgelerin sürücülerin yanında bulunması gerekmektedir:

Kart ücretinin bankaya yatırıldığını gösteren ödeme belgesi (dekont)

Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi

Sürücü belgesi aslı ve fotokopisi

Aşağıda özellikleri belirtilen biyometrik fotoğraf

Biyometrik Fotoğraf Özellikleri:

Biyometrik fotoğraf ülkelerin vize başvuruları ve pasaportlar için konsolosluklar, büyükelçilikler veya başkonsolosluklar tarafından istenilen, belli ölçüleri ve özellikleri olan fotoğraftır.

Biyometrik fotoğraf boyutları 3,5cm x 4,5cm olarak belirlenmiştir.

Fotoğraf, yüzün iki tarafı da tam olarak görünecek şekilde cepheden çekilmelidir, tebessüm edilmemelidir.

Arka zemin düz ve beyaz renkte ya da açık bir kontrast renkte olmalıdır. Renkli ve desenli zeminler kabul edilmeyecektir.

Fotoğraf, aşırı koyu, aşırı açık ya da yüzün bir tarafını karanlık bırakacak şekilde çekilmemelidir.

Fotoğrafta gözler tam olarak görülmelidir. Güneş gözlüğü ile çekilen veya gözlük camında parlama olan resimler geçersizdir.

4. Ön Başvuru ve Başvuru Tamamlandıktan Sonra Sürücü Bilgi Değişiklik İstekleri

Başvuru merkezi, ön başvuru ve ödeme işlemlerinin ardından sürücünün bireysel olarak belgelerini teslim edip kart başvurusunda bulunacağı ve üretildikten sonra kartını teslim alacağı kayıt merkezidir. Bu nedenle, sürücünün ulaşımı açısından en yakın başvuru merkezinin seçilmesi uygun olacaktır. Ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezi bilgisi, http://staum.tobb.org.tr internet adresinde yer alan "Başvuru Merkezi Güncelleme" başlıklı alandan değiştirilebilir. Ön başvuru esnasında sürücü takograf kartını teslim alabileceği bildirilen 3.kişiye de kimlik ibrazıyla kart teslim edilebilecektir. Başvuru yapılacak ve kart teslim alınacak başvuru merkezi aynı merkezdir, başvurunun yapıldığı başvuru merkezi dışından farklı bir noktadaki başvuru merkezinden sürücüye veya kartı teslim alabileceği ön başvuruda belirtilen 3.kişiye kart teslim edilmeyecektir.

Ön başvuru işleminden sonra, başvuru merkezi ve başvuru nedeni dışındaki diğer sürücü bilgileri ve sürücü belgesi bilgilerinde yanlışlık olan sürücüler söz konusu bilgilerin düzeltilmesini, başvuru merkezindeki başvuru işlemleri sırasında talep etmelidir. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra bilgiler değiştirilememektedir.

5. Başvuruların Geçersiz Sayılacağı Durumlar

Sürücülerin biyometrik fotoğrafları ve sürücü belgeleri, başvuru merkezinde taratılacaktır. Sürücülerin verdiği bilgi ve/veya başvuru belgeleri ile ilgili bir problem ortaya çıkarsa başvuru onaylanmayacak ve sürücülere SMS ile bilgilendirme yapılarak başvuru belgeleri ile tekrar başvuru yapılması talep edilecektir.

Ön başvuru ve başvurudaki bilgilerin gerçeğe uygun olmasından sürücü sorumludur. Sürücünün verdiği bilgi ve belgelerdeki eksiklik ve yanlışlıklardan doğacak sonuçlardan sürücü sorumlu olacaktır

 

ŞİRKET TAKOGRAF KARTI

Takograf cihazı takılı araç sahiplerine veya hamillerine verilen bir takograf kartıdır. Şirket kartı, şirketi tanıtır ve şirket tarafından kilitlenen veya herhangi bir şirket tarafından kilitlenmeyen takograf cihazında hafızaya alınan verinin görüntülenmesini, yüklenmesini ve yazdırılmasını sağlar. 
 

1. Başvurma Koşulları 
Uluslarası karayolu taşımacılığı alanında faaliyet gösteren şirketler, başvurabilir.

2. Ön Başvuru İşlemleri

İnternet bağlantısı olan bir bilgisayar kullanılarak http://staum.tobb.org.tr internet adresinden şirket kartı ön başvuru işlemleri başvuru merkezine gitmeksizin yapılabilir ya da başvuru merkezlerinden yararlanılarak ön başvuruda bulunulabilir.

http://staum.tobb.org.tr internet adresinden şirket kartı ön başvurusu yapacakların söz konusu internet adresindeki "BAŞVURU" başlıklı alana girmeleri ve buradaki açıklamalar doğrultusunda talep edilen bilgileri sisteme girmeleri gerekir.

Ön başvuruda şirket bilgileri (Ticari unvan, vergi dairesi ve numarası, 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu Uyarınca alınan Yetki Belgesinin numarası ve geçerlilik tarihi, iletişim adresi ve telefonu, posta kodu, il, e-posta adresi) ve başvuru bilgileri (başvuru yapılacak oda, kart başvuru adedi ve başvuru nedeni) talep edilmektedir. Ön başvuru işleminin son adımında, sistem tarafından ödeme numarası verilir.

Şirket kartları, kurum adına düzenlenmektedir. Ön başvuruda birden fazla kart için talepte bulunulabilir. 
3. Ön Başvuru İşlemi Tamamlandıktan Sonra Yapılacak İşlemler ve Başvuru Belgeleri

3.1 Kart Ücretinin Yatırılması

T.C Vakıflar Bankası tüm şubelerinden ödeme yapılabilir. İnternet veya telefon bankacılığı aracılığıyla ödeme yapılabilmesi mümkün değildir.

Kart ücretinin yatırılması sırasında banka görevlisine; ödeme numarası ile şirket kartı başvurusunda bulunulduğu ve talep edilen kart adedinin söylenmesi gerekmektedir. Ön başvuruda talep edilen kart adedi bilgisi ile bankaya yatırılan toplam kart ücreti tutarlı olmalıdır.

Kart ücretini yatırdıktan sonra banka görevlisi tarafından verilen dekontun dikkatle incelenmesi, bilgilerde yanlışlık varsa bankadan ayrılmadan önce mutlaka hem dekont hem de sistem üzerinden hatanın düzelttirilmesi gerekmektedir.

3.2 Başvurunun Yapılması ve Başvuru Belgeleri

İş bu kılavuzda, "şirket yetkilisi" imza sirkülerinde adı geçen kişiyi veya Şirketin vekaletname ile sayısal takograf şirket kartını almaya yetki verdiği bir şirket çalışanını ifade etmektedir.

Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra şirket yetkilisi, ön başvuru esnasında bildirdiği başvuru merkezine giderek başvuru işlemini gerçekleştirir.

Ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezine gidilmesi ve başvuru işleminin yapılması gerekmektedir, farklı başvuru merkezlerinden başvuru talebi kabul edilmeyecektir.

Başvuru, şahsen şirket yetkilisi tarafından yapılmalıdır. Başvuru merkezi personeli tarafından şirket yetkilisinin kimlik bilgisi ve Şirketin imza sirküleri veya sayısal takograf şirket kartı çıkartmaya yetkilendirildiğini gösteren vekaletname arasında karşılaştırma yapılacaktır.

Şirket kartı başvurusunu gerçekleştirmek için ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezine gidildiğinde aşağıdaki belgelerin şirket yetkilisinin yanında bulunması gerekmektedir:

İmza Sirküleri aslı ve fotokopisi (Aslı kontrol edildikten sonra geri verilecektir.)

Vekaletname aslı ve fotokopisi (İmza sirkülerinde şirket yetkilisinin adı geçmiyorsa vekaletname talep edilir.)

Oda Kayıt Belgesi aslı

Vergi Levhası fotokopisi

4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu Uyarınca alınan Yetki Belgesi fotokopisi

Başvuruyu imzalayacak kişinin (şirket yetkilisinin) Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi

Dekont

Şirket Kaşesi

"Şirket Kartı Başvuru Formu" çıktısı, başvuru merkezi personeli tarafından alınacak ve şirket yetkilisi tarafından kaşelenerek imzalanacaktır.

4. Başvuru Tamamlandıktan Sonra Şirket Bilgi Değişiklik İstekleri

Başvuru merkezi, ön başvuru ve ödeme işlemlerinin ardından şirket yetkilisinin belgeleri teslim edip kart başvurusunda bulunacağı ve üretildikten sonra kartı teslim alacağı kayıt merkezidir. Bu nedenle, başvuru merkezi seçilirken şirket yetkilisinin kart başvurusunda bulunacağı ve kartı teslim alacağı göz önünde bulundurularak, şirket yetkilisinin ulaşımı açısından en yakın başvuru merkezinin seçilmesi uygun olacaktır. Ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezi bilgisi, http://staum.tobb.org.tr internet adresinde yer alan "Başvuru Merkezi Güncelleme" başlıklı alandan değiştirilebilir. Başvuru yapılacak ve kart teslim alınacak başvuru merkezi aynı merkezdir, başvurunun yapıldığı başvuru merkezi dışından farklı bir noktadaki başvuru merkezinden şirket yetkilisine kart teslim edilmeyecektir.

Ön başvuru işleminden sonra, başvuru merkezi ve başvuru nedeni dışındaki diğer şirket bilgilerinde yanlışlık olan şirketlerin, şirket yetkilileri söz konusu bilgilerin düzeltilmesini başvuru esnasında talep etmelidir. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra bilgiler değiştirilmemektedir.

5. Başvuruların Geçersiz Sayılacağı Durumlar

Başvuru esnasında, başvuru merkezi personeli tarafından şirket belgelerinin uygunluğu kontrol edilecektir. Belgelerin eksiksiz ve uygun olması durumunda, başvuru merkezi personeli tarafından şirket kartı başvurusu onaylanacaktır. Gerekli koşullar sağlanmamışsa, şirket yetkilisinden belgelerin eksiksiz ve uygunluğunun temin edilmesi talep edilecektir. 
Ön başvuru ve başvurudaki bilgilerin gerçeğe uygun olmasından şirket sorumludur. Şirket yetkilisinin verdiği bilgilerdeki eksik ve yanlışlardan doğacak sonuçlar, şirketi bağlamaktadır.

 

SERVİS TAKOGRAF KARTI

Bir takograf cihazı imalatçısına, bir araç imalatçısına veya servis ve montajcıya ülkenin yetkili kuruluşları tarafından verilen bir takograf kartıdır. Servis kartı kart hamilini tanıtır ve takograf cihazının testini, kalibrasyonunu ve/veya indirilmesini sağlar.

1. Başvurma Koşulları 
T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yetkilendirilen servisler başvurabilir.

2. Ön Başvuru İşlemleri

İnternet bağlantısı olan bir bilgisayar kullanılarak http://staum.tobb.org.tr internet adresinden servis kartı ön başvuru işlemleri başvuru merkezine gitmeksizin yapılabilir ya da başvuru merkezlerinden yararlanılarak ön başvuruda bulunulabilir.

http://staum.tobb.org.tr internet adresinden servis kartı ön başvurusu yapacakların söz konusu internet adresindeki "BAŞVURU" başlıklı alana girmeleri ve buradaki açıklamalar doğrultusunda talep edilen bilgileri sisteme girmeleri gerekir.

Ön başvuruda servis bilgileri (Ticari unvan, vergi dairesi ve numarası, T.C. Sanayi Bakanlığı tarafından yetkilendirildiğini gösteren yetki belgesinin numarası ve geçerlilik tarihi, iletişim adresi ve telefonu, e-posta adresi) ve başvuru bilgileri (başvuru yapılacak oda, kart başvuru adedi ve başvuru nedeni) talep edilmektedir. Ön başvuru işleminin son adımında, sistem tarafından ödeme numarası verilir.

Servis kartları, kurum adına düzenlenmektedir. Ön başvuruda birden fazla kart için talepte bulunulabilir.

3. Ön Başvuru İşlemi Tamamlandıktan Sonra Yapılacak İşlemler ve Başvuru Belgeleri

3.1 Kart Ücretinin Yatırılması

T.C Vakıflar Bankası tüm şubelerinden ödeme yapılabilir. İnternet veya telefon bankacılığı aracılığıyla ödeme yapılabilmesi mümkün değildir.

Kart ücretinin yatırılması sırasında banka görevlisine; ödeme numarası ile servis kartı başvurusunda bulunulduğu ve talep edilen kart adedinin söylenmesi gerekmektedir. Ön başvuruda talep edilen kart adedi bilgisi ile bankaya yatırılan toplam kart ücreti tutarlı olmalıdır.

Kart ücretini yatırdıktan sonra banka görevlisi tarafından verilen dekontun dikkatle incelenmesi, bilgilerde yanlışlık varsa bankadan ayrılmadan önce mutlaka hem dekont hem de sistem üzerinden hatanın düzelttirilmesi gerekmektedir.

3.2 Başvurunun Yapılması ve Başvuru Belgeleri

İş bu kılavuzda, "servis yetkilisi" imza sirkülerinde adı geçen kişiyi veya Servisin vekaletname ile sayısal takograf servis kartını almaya yetki verdiği bir servis çalışanını ifade etmektedir.

Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra servis yetkilisi, ön başvuru esnasında bildirdiği başvuru merkezine giderek başvuru işlemini gerçekleştirir.

Ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezine gidilmesi ve başvuru işleminin yapılması gerekmektedir, farklı başvuru merkezlerinden başvuru talebi kabul edilmeyecektir.

Başvuru, şahsen servis yetkilisi tarafından yapılmalıdır. Başvuru merkezi personeli tarafından servis yetkilisinin kimlik bilgisi ve Servisin imza sirküleri veya sayısal takograf servis kartı çıkartmaya yetkilendirildiğini gösteren vekaletname arasında karşılaştırma yapılacaktır.

Servis kartı başvurusunu gerçekleştirmek için ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezine gidildiğinde aşağıdaki belgelerin servis yetkilisinin yanında bulunması gerekmektedir:

İmza Sirküleri aslı ve fotokopisi (Aslı kontrol edildikten sonra geri verilecektir.)

Vekaletname aslı ve fotokopisi (İmza sirkülerinde servis yetkilisinin adı geçmiyorsa vekaletname talep edilir.)

Oda Kayıt Belgesi aslı

Vergi Levhası fotokopisi

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan alınan Servis Yetki Belgesi fotokopisi

Başvuruyu imzalayacak kişinin Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi

Dekont

Servis Kaşesi

"Servis Kartı Başvuru Formu" çıktısı, başvuru merkezi personeli tarafından alınacak ve servis yetkilisi tarafından kaşelenerek imzalanacaktır.

4. Ön Başvuru ve Başvuru Tamamlandıktan Sonra Servis Bilgi Değişiklik İstekleri

Başvuru merkezi, ön başvuru ve ödeme işlemlerinin ardından servis yetkilisinin belgeleri teslim edip kart başvurusunda bulunacağı ve üretildikten sonra kartı teslim alacağı kayıt merkezidir. Bu nedenle, başvuru merkezi seçilirken servis yetkilisinin kart başvurusunda bulunacağı ve kartı teslim alacağı göz önünde bulundurularak, servis yetkilisinin ulaşımı açısından en yakın başvuru merkezinin seçilmesi uygun olacaktır. Ön başvuru işleminde belirtilen başvuru merkezi bilgisi, http://staum.tobb.org.tr internet adresinde yer alan "Başvuru Merkezi Güncelleme" başlıklı alandan değiştirilebilir. Başvuru yapılacak ve kart teslim alınacak başvuru merkezi aynı merkezdir, başvurunun yapıldığı başvuru merkezi dışından farklı bir noktadaki başvuru merkezinden servis yetkilisine kart teslim edilmeyecektir.

Ön başvuru işleminden sonra, başvuru merkezi ve başvuru nedeni dışındaki diğer servis bilgilerinde yanlışlık olan servislerin, servis yetkilileri söz konusu bilgilerin düzeltilmesini başvuru esnasında talep etmelidir. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra bilgiler değiştirilmemektedir.

5. Başvuruların Geçersiz Sayılacağı Durumlar

Başvuru esnasında, başvuru merkezi personeli tarafından servis belgelerinin uygunluğu kontrol edilecektir. Belgelerin eksiksiz ve uygun olması durumunda, başvuru merkezi personeli tarafından servis kartı başvurusu onaylanacaktır. Gerekli koşullar sağlanmamışsa, servis yetkilisinden belgelerin eksiksiz ve uygunluğunun temin edilmesi talep edilecektir.

Ön başvuru ve başvurudaki bilgilerin gerçeğe uygun olmasından servis sorumludur. Servis yetkilisinin verdiği bilgilerdeki eksik ve yanlışlardan doğacak sonuçlar, servisi bağlamaktadır.

Hizmetlerimiz

Reyhanlı Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç